4. téma – Jarní krása

  1. Poznávací a rozumové činnosti
    • Při procházce můžeme pozorovat jarní květiny (bledule, sněženky, krokusy, petrklíč..)
    • můžeme si vyprávět, popř. ukázat z čeho květiny klíčí (rostou), z cibulky, semínka, kořene, co potřebují k životu (světlo, teplo, vodu, z hlíny si berou živiny přirovnat k pusince dítěte. Dítě přijímá potřebné živiny pusinkou a rostliny je přijímají svojí pusinkou tedy kořínky.
    • Povězte si doma s dětmi o čápovi, vlaštovce (poselství jara), čím se živí, kde mají hnízdo, z čeho se líhnou ptáčata..
    • Pozorujte čapí hnízdo na komíně v Bohuslavicích

  • Která zvířata se z jara probouzí? (včela, medvěd, beruška, ježek, hmyz..)
  • Pozorujeme také změny počasí, více světla a tepla, již není potřeba tolik vrstev oblečení jako v zimě (můžeme se ptát, co si v zimě oblékne a nyní ne…

 

  1.  Zazpívejte si pro radost
  • zacvičte si doma s dětmi, ať Vám děti předcvičují

Sluníčko, Sluníčko

Beruško, půjč mi jednu tečku

Jarní výlet

Vozilo se na jaře

 

 

  1. Grafomotorika
  • Můžete vyzkoušet malovat i do mouky
  • Spoj stejné dvojice květin

 

 

  1. Matematická představivost

ORIENTACE V PROSTORU – říkejte si s dětmi, kde je za, pod, vlevo, vpravo, nahoře, dole

OPAKOVAT POJMY např. velký x malý, krátký x dlouhý

BARVA I TVAR – ptejte se na barvy různých květin, jaký má tvar

 

 

 

  1. A na závěr ještě malá jarní omalovánka
  • nezapomeňte na správné sezení u stolečku a držení tužky

 

 

 

 

 

 

 

MŠ Tuchorazská
Tuchorazská 2a/472
108 00 Praha 10 - Malešice
tel.: 274 779 616, 724 571 349