- Poznávací a rozumové činnosti
-
- Při procházce můžeme pozorovat jarní květiny (bledule, sněženky, krokusy, petrklíč..)
- můžeme si vyprávět, popř. ukázat z čeho květiny klíčí (rostou), z cibulky, semínka, kořene, co potřebují k životu (světlo, teplo, vodu, z hlíny si berou živiny přirovnat k pusince dítěte. Dítě přijímá potřebné živiny pusinkou a rostliny je přijímají svojí pusinkou tedy kořínky.
- Povězte si doma s dětmi o čápovi, vlaštovce (poselství jara), čím se živí, kde mají hnízdo, z čeho se líhnou ptáčata..
- Pozorujte čapí hnízdo na komíně v Bohuslavicích
- Která zvířata se z jara probouzí? (včela, medvěd, beruška, ježek, hmyz..)
- Pozorujeme také změny počasí, více světla a tepla, již není potřeba tolik vrstev oblečení jako v zimě (můžeme se ptát, co si v zimě oblékne a nyní ne…
- Zazpívejte si pro radost
- zacvičte si doma s dětmi, ať Vám děti předcvičují
Sluníčko, Sluníčko
Beruško, půjč mi jednu tečku
Jarní výlet
Vozilo se na jaře
- Grafomotorika
- Můžete vyzkoušet malovat i do mouky
- Spoj stejné dvojice květin
- Matematická představivost
ORIENTACE V PROSTORU – říkejte si s dětmi, kde je za, pod, vlevo, vpravo, nahoře, dole
OPAKOVAT POJMY např. velký x malý, krátký x dlouhý
BARVA I TVAR – ptejte se na barvy různých květin, jaký má tvar
- A na závěr ještě malá jarní omalovánka
- nezapomeňte na správné sezení u stolečku a držení tužky